Regulamin konkursu „Wspomnienie o Irenie Sendlerowej”
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem konkursu jest Liceum Ogólnokształcące im. Ireny Sendlerowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Tarczynie dalej zwanym Organizatorem.
- Konkurs jest organizowany w ramach współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Tarczyna
- Konkurs Honorowym Patronatem objęli : Mazowiecki Kurator Oświaty Pani Aurelia Michałowska, Rzecznik Praw Dziecka Pan Marek Michalak, Marszałek Województwa Mazowieckiego Pan Adam Struzik, Starosta Piaseczyński Pan Wojciech Ołdakowski oraz Burmistrz Tarczyna Pani Barbara Galicz.
- Temat konkursu „Wspomnienie o Irenie Sendlerowej”
§2
CEL KONKURSU
- Upamiętnienie postaci Ireny Sendlerowej; zapoznanie z jej działalnością.
- Rozbudzenie zainteresowań historią II wojny światowej; bohaterską postawą narodu polskiego
- Rozwijanie empatii wobec prześladowanych i wykluczonych społecznie.
- Rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów.
- Nawiązanie współpracy między szkołami z terenu powiatu piaseczyńskiego i okolicznych powiatów.
§3
UCZESTNICY KONKURSU
Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych z oddziałami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnych z powiatu piaseczyńskiego i okolicznych powiatów.
§4
ZASADY KONKURSU
Konkurs jest organizowany w dwóch kategoriach: multimedialnej i sprawdzającej wiedzę.
- Część multimedialna konkursu.
- Forma prac:
- a) prezentacja multimedialna nawiązująca do tematu konkursu, inspirowana życiem Ireny Sendlerowej i opatrzona komentarzem lektorskim.
- Wymagania dotyczące pracy:
- a) powinna być przygotowana w formacie Power Point oraz dostarczona do organizatora na płycie CD do dnia 15 marca 2018r.
- b) prezentacja zawiera do 15 slajdów, a jej nagranie wraz z komentarzem autorskim nie przekracza 15 minut.
c). Każda praca powinna zawierać metryczkę z następującymi danymi autora: kategoria wiekowa, imię i nazwisko, adres placówki, którą reprezentuje oraz imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego opiekuna (nauczyciela).
- Każda placówka może zgłosić maksymalnie 3 prace.
Praca konkursowa może stać się również projektem edukacyjnym dla uczniów.
- Konkurs jest podzielony na dwie kategorie wiekowe:
- a) I kategoria – 14-15 lat
- b) II kategoria – 16-19 lat
- Zgłoszenia do części multimedialnej konkursu – załącznik nr 1.
- Część sprawdzająca wiedzę.
1.Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych z terenu powiatu piaseczyńskiego i powiatów sąsiednich.
- Zgłoszenia szkół chętnych do udziału w konkursie należy przesłać w terminie do 28 lutego 2018r. drogą elektroniczną na adres organizatora: zsp_tarczyn@poczta.onet.pl .
- Zgłoszenia do części sprawdzającej wiedzę konkursu – załącznik nr 2.
§5
WARUNKI UCZESTNICTWA
- Część multimedialna konkursu.
- Prezentacje multimedialne powinny być wykonane indywidualnie, samodzielnie i na potrzeby niniejszego konkursu. Autorem komentarza lektorskiego jest autor prezentacji.
- Prace powinny być odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem, gdyż Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia powstałe w trakcie transportu pocztowego.
- Do każdej pracy należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1). W przypadku nieprawidłowo wypełnionego formularza lub stwierdzenia jego braku, praca nie bierze udziału w konkursie (zostanie zdyskwalifikowana).
4.Nadesłanie pracy wraz z prawidłowo wypełnionym formularzem oznacza przyjęcie wszystkich warunków zawartych w regulaminie konkursu.
- Nadesłane prezentacje nie będą odesłane autorom, a prezentacje pozbawione narracji lektorskiej zostaną zdyskwalifikowane.
- Część sprawdzająca wiedzę.
- W konkursie mogą wziąć udział 3-osobowe zespoły z każdej szkoły, która zgłosi się do udziału. Listę z imionami i nazwiskami czworga uczniów /trzech członków zespołu oraz jedna osoba rezerwowa/ oraz imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna należy przesłać w terminie do 28 lutego 2018r. drogą elektroniczną na adres organizatora: zsp_tarczyn@poczta.onet.pl .
- Finał konkursu – data i godzina uroczystości zostanie podana w późniejszym terminie na stronach internetowych Organizatora.
- Za zajęcie I, II i III miejsca przewidziane są atrakcyjne nagrody rzeczowe i imienne dyplomy, pozostałe zespoły otrzymają imienne dyplomy za udział w konkursie.
§6
PRZEBIEG KONKURSU
- Część multimedialna konkursu.
- Prace konkursowe należy przesłać lub dostarczyć osobiście do dnia 15 marca 2018r. na adres Organizatora:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Tarczynie
- Ks. Cz. Oszkiela 1
05-555 Tarczyn
z dopiskiem: KONKURS „WSPOMNIENIE O IRENIE SENDLEROWEJ” (decyduje data stempla pocztowego). Koszty przesyłki ponosi uczestnik konkursu.
- Oceny prac konkursowych dokona jury złożone z przedstawicieli Towarzystwa Przyjaciół Tarczyna oraz Starostwa Powiatowego w Piasecznie
- Werdykt komisji konkursowej jest ostateczny i nie podlega weryfikacji lub zaskarżeniu.
- Prace konkursowe będą ocenione wg następujących kryteriów:
-zgodność z tematem,
-treść i oryginalność ujęcia tematu,
-wartości artystyczne i językowe,
-poprawność ortograficzna i stylistyczna;
-inwencja i pomysłowość prezentacji,
-ogólne wrażenia estetyczne.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas kwietniowej Gali Finałowej .
- Trzy nagrodzone w każdej kategorii wiekowej prace, zostaną zaprezentowane podczas uroczystej Gali w siedzibie Gminnego Ośrodka Kultury w Tarczynie.
Data i godzina uroczystości zostanie podana w późniejszym terminie na stronach internetowych Organizatora. Organizatorzy nie pokrywają kosztów dojazdu.
- Zdobywcy trzech pierwszych miejsc w danej kategorii wiekowej otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz dyplomy. Nagrody i dyplomy nie odebrane przez uczestników w czasie przewidzianym przez Organizatora nie będą przesyłane pocztą.
- Część sprawdzająca wiedzę.
- Konkurs przewiduje dwa etapy:
- a) Etap szkolny – przeprowadzony w każdej szkole we własnym zakresie do 20 lutego 2018r.
- b) Finał konkursu – data i godzina uroczystości zostanie podana w późniejszym terminie na stronach internetowych Organizatora.
- Etap szkolny: Eliminacje szkolne mają na celu wyłonienie trzyosobowej reprezentacji (oraz ucznia rezerwowego z każdej szkoły), która weźmie udział w finale konkursu.
- Finał konkursu:
1) uczestnicy konkursu rywalizują zespołowo o zajęcie trzech czołowych miejsc;
2) kolejność, według której zespoły będą odpowiadać na pytania, zostanie ustalona drogą losowania na początku konkursu;
3) liderzy zespołów losują kolejno 3 zestawy pytań. Każdy zestaw zawiera dwa pytania otwarte.
- Punktacja:
1) punkty przyznawane są każdorazowo po udzieleniu odpowiedzi przez drużynę:
- a) za prawidłową i wyczerpującą odpowiedź drużyna otrzymuje za każde pytanie po 1 punkcie
- b) w razie prawidłowej, lecz niepełnej odpowiedzi, Komisja może przyznać 0,5 punktu
- c) w przypadku błędnej odpowiedzi bądź jej braku, Komisja nie przyznaje żadnego punktu
2) w przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów przez drużyny walczące o I, II i III miejsce, Komisja ogłasza dogrywkę:
- a) w dogrywce drużyny wybierają kolejne pytania aż do wyłonienia zwycięzcy.
- Nad przebiegiem konkursu będzie czuwać i zmagania oceniać Komisja konkursowa.
- Zadaniem Komisji jest ostateczne ustalenie listy trzech drużyn finalistów konkursu.
- W Komisji zasiądą: przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Piasecznie oraz Towarzystwa Przyjaciół Tarczyna.
- Decyzje Komisji są ostateczne i nieodwołalne.
§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Przekazując pracę na konkurs, uczestnik wyraża zgodę na ekspozycję pracy podczas wystaw orgaznizowanych przez Organizatora konkursu, na opublikowanie pracy lub jej fragmentów na stronach i portalach internetowych. Przesłane prace staną się własnością Organizatora i nie będą zwracane, a uczestnicy przekazują na rzecz Organizatora prawa autorskie do nich.
- Osoby biorące udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Tarczynie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Każdy z uczestników ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania nazwisk, imion oraz informacji o uczniach biorących udział w konkursie.
- Objęcie patronatem niniejszego konkursu przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty nie oznacza wpisania tego przedsięwzięcia na listę tzw. konkursów kuratoryjnych realizowanych w ramach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. z 2002 r., Nr 13 poz. 125 ze zm.).
- Informacji związanych z organizacją i przebiegiem konkursu udziela sekretariat szkoły – 22 72 77 496.