Regulamin konkursu „Wspomnienie o Irenie Sendlerowej”
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem konkursu jest Liceum Ogólnokształcące im. Ireny Sendlerowej w Zespole Szkół w Tarczynie dalej zwanym Organizatorem.
- Konkurs Honorowym Patronatem objęli: Starosta Piaseczyński Pani Ewa Lubianiec oraz Burmistrz Tarczyna Pani Dorota Lisicka.
- Temat konkursu „Wspomnienie o Irenie Sendlerowej”.
§2
CEL KONKURSU
- Upamiętnienie postaci Ireny Sendlerowej; zapoznanie z jej działalnością.
- Rozbudzenie zainteresowań historią II wojny światowej; bohaterską postawą narodu polskiego.
- Rozwijanie empatii wobec prześladowanych i wykluczonych społecznie.
- Rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów.
- Nawiązanie współpracy między szkołami z terenu powiatu piaseczyńskiego i okolicznych powiatów.
§3
UCZESTNICY KONKURSU
Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z powiatu piaseczyńskiego i okolicznych powiatów.
§4
ZASADY KONKURSU
- Konkurs jest organizowany w dwóch kategoriach: multimedialnej i plastycznej.
- Termin nadsyłania zgłoszeń (załącznik nr 1 i załącznik nr 2) do udziału w konkursie:
9 kwietnia 2025r. na adresemail:lo.tarczyn@gmail.com w temacie wiadomości KONKURS
- Termin nadsyłania prac konkursowych : 30 kwietnia 2025r.
- Prace należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres Organizatora:
Zespół Szkół im. Ireny Sendlerowej w Tarczynie
ul. Oszkiela 1, 05-555 Tarczyn
z dopiskiem: KONKURS „WSPOMNIENIE O IRENIE SENDLEROWEJ” (decyduje data stempla pocztowego).
- Koszty przesyłki ponosi uczestnik konkursu.
- Oceny prac konkursowych dokona jury.
- Werdykt komisji konkursowej jest ostateczny i nie podlega weryfikacji lub zaskarżeniu.
- Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej Organizatora w dniu
20 maja 2025r. - Zdobywcy trzech pierwszych miejsc w danej kategorii wiekowej otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone podczas uroczystej gali
29 maja 2025r. w sali widowiskowej im. Mieczysława Fogga w Gminnym Ośrodku Kultury
i Sportu w Tarczynie ul. Stępkowskiego 17.
- Wszyscy uczestnicy i nauczyciele przygotowujący otrzymują dyplomy za udział. Dyplomy nie odebrane w czasie przewidzianym przez Organizatora będą przesyłane pocztą.
- Prace, które zajęły pierwsze miejsce w części multimedialnej, zostaną zaprezentowane podczas uroczystej gali.
- Organizatorzy nie pokrywają kosztów dojazdu.
Część multimedialna konkursu
- Prezentacja multimedialna nawiązująca do tematu konkursu, inspirowana życiem Ireny Sendlerowej i opatrzona komentarzem lektorskim.
- Wymagania dotyczące pracy:
- powinna być przygotowana w formie prezentacji oraz dostarczona do organizatora na nośniku elektronicznym.
- prezentacja zawiera do 15 slajdów, a jej nagranie wraz z komentarzem autorskim nie przekracza 15 minut.
- każda praca powinna zawierać metryczkę z następującymi danymi autora: kategoria wiekowa, imię i nazwisko, adres placówki, którą reprezentuje, imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego opiekuna (nauczyciela)
- Konkurs jest podzielony na dwie kategorie wiekowe:
- I kategoria – 13-15 lat
- II kategoria – 16-19 lat
- Każda placówka może zgłosić maksymalnie 3 prace.
- Prace konkursowe będą ocenione wg następujących kryteriów:
- zgodność z tematem,
- treść i oryginalność ujęcia tematu,
- wartości artystyczne i językowe,
- poprawność ortograficzna i stylistyczna,
- inwencja i pomysłowość prezentacji,
- ogólne wrażenia estetyczne.
Część plastyczna
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych z terenu powiatu piaseczyńskiego.
- Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie jedną pracę.
- Prace muszą być autorskie, wykonane samodzielnie i niepublikowane wcześniej.
- Praca powinna być opisana na odwrocie- imię, nazwisko , klasa, adres placówki, którą reprezentuje, imię i nazwisko oraz numer telefonu opiekuna (nauczyciela).
- Kryteria oceny:
- zgodność z tematem,
- oryginalność i kreatywność,
- walory artystyczne,
- umiejętność wykorzystania wybranej techniki plastycznej.
§5
WARUNKI UCZESTNICTWA
Część multimedialna konkursu
- Prezentacje multimedialne powinny być wykonane indywidualnie, samodzielnie i na potrzeby niniejszego konkursu. Autorem komentarza lektorskiego jest autor prezentacji.
- Prace powinny być odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem, gdyż Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia powstałe w trakcie transportu pocztowego.
- Nadesłane prezentacje nie będą odesłane autorom, a prezentacje pozbawione narracji lektorskiej zostaną zdyskwalifikowane.
Część plastyczna
- Tematem konkursu plastycznego jest „Portret Ireny Sendlerowej”– portret artystyczny
z uwzględnieniem inspiracji różnymi technikami plastycznymi i stylami w sztuce, takimi jak renesans, surrealizm, kubizm, impresjonizm itp. - Prace mogą być wykonane w dowolnej technice plastycznej, w tym:
- Rysunek (ołówek, węgiel, tusz, pastel)
- Malarstwo (akwarela, akryl, farby plakatowe)
- Techniki mieszane.
- Prace powinny być odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem, gdyż Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia powstałe w trakcie transportu.
- Format pracy: nie mniejsza niż A4 i nie większa niż A2.
§6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Przekazując pracę na konkurs, uczestnik wyraża zgodę na ekspozycję pracy podczas wystaw organizowanych przez Organizatora konkursu, na opublikowanie pracy lub jej fragmentów na stronach i portalach internetowych. Przesłane prace staną się własnością Organizatora
i nie będą zwracane, a uczestnicy przekazują na rzecz Organizatora prawa autorskie do nich. - Osoby biorące udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Zespół Szkół im. Ireny Sendlerowej w Tarczynie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Każdy z uczestników ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania nazwisk, imion oraz informacji
o uczniach biorących udział w konkursie. - Informacji związanych z organizacją i przebiegiem konkursu udziela sekretariat szkoły – tel. 22 72 77 496.