Liceum Ogólnokształcące im. Ireny Sendlerowej w Tarczynie

Regulamin konkursu 2025 r.

Regulamin konkursu „Wspomnienie o Irenie Sendlerowej”

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Organizatorem konkursu jest Liceum Ogólnokształcące  im. Ireny Sendlerowej w Zespole Szkół w Tarczynie dalej zwanym Organizatorem.
  2. Konkurs Honorowym Patronatem objęli: Starosta Piaseczyński Pani Ewa Lubianiec oraz Burmistrz Tarczyna Pani Dorota Lisicka.
  3. Temat konkursu „Wspomnienie o Irenie Sendlerowej”.

§2

CEL KONKURSU

  1. Upamiętnienie postaci  Ireny Sendlerowej; zapoznanie z jej działalnością.
  2. Rozbudzenie zainteresowań historią II wojny światowej; bohaterską postawą narodu polskiego.
  3. Rozwijanie empatii wobec prześladowanych i wykluczonych społecznie.
  4. Rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów.
  5. Nawiązanie współpracy między szkołami z terenu powiatu piaseczyńskiego i okolicznych powiatów.

§3

UCZESTNICY KONKURSU

Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z powiatu piaseczyńskiego i okolicznych powiatów.

§4

ZASADY KONKURSU

  1. Konkurs jest organizowany w dwóch kategoriach: multimedialnej i plastycznej.
  2. Termin nadsyłania zgłoszeń (załącznik nr 1 i załącznik nr 2) do udziału w konkursie:

9 kwietnia 2025r. na adresemail:lo.tarczyn@gmail.com w temacie wiadomości KONKURS

  • Termin nadsyłania prac konkursowych : 30 kwietnia 2025r.
  • Prace należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres Organizatora:

Zespół Szkół im. Ireny Sendlerowej w Tarczynie

ul. Oszkiela 1, 05-555 Tarczyn

z dopiskiem: KONKURS „WSPOMNIENIE O IRENIE  SENDLEROWEJ”  (decyduje data stempla pocztowego).

  • Koszty przesyłki ponosi uczestnik konkursu.
  • Oceny prac konkursowych dokona jury.
  • Werdykt komisji konkursowej jest ostateczny i nie podlega weryfikacji lub zaskarżeniu.
  • Wyniki konkursu  zostaną zamieszczone  na stronie internetowej Organizatora w dniu
    20 maja 2025r.
  • Zdobywcy trzech pierwszych miejsc w danej kategorii wiekowej otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone podczas uroczystej gali

29 maja 2025r. w sali widowiskowej im. Mieczysława Fogga w Gminnym Ośrodku Kultury

i Sportu w Tarczynie ul. Stępkowskiego 17.

  1. Wszyscy uczestnicy i nauczyciele przygotowujący otrzymują dyplomy za udział.  Dyplomy nie odebrane w czasie przewidzianym przez Organizatora będą przesyłane pocztą.
  2. Prace, które zajęły pierwsze miejsce w części  multimedialnej, zostaną zaprezentowane podczas uroczystej gali.
  3. Organizatorzy nie pokrywają kosztów dojazdu.

Część multimedialna konkursu

  1. Prezentacja  multimedialna  nawiązująca do tematu konkursu, inspirowana życiem Ireny Sendlerowej i opatrzona komentarzem lektorskim.
  2. Wymagania dotyczące pracy:
  3. powinna być przygotowana w formie prezentacji oraz dostarczona do organizatora na nośniku elektronicznym.
  4. prezentacja zawiera do 15 slajdów, a jej nagranie wraz z komentarzem autorskim nie przekracza 15 minut.
  5. każda praca powinna zawierać metryczkę z następującymi danymi autora: kategoria wiekowa, imię i nazwisko, adres placówki, którą reprezentuje, imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego opiekuna (nauczyciela)
  6. Konkurs jest podzielony na dwie kategorie wiekowe:
    1. I kategoria – 13-15 lat
    1. II kategoria – 16-19 lat
  7. Każda placówka może zgłosić maksymalnie 3 prace.
  8. Prace konkursowe będą ocenione wg następujących kryteriów:
  9. zgodność z tematem,
  10. treść i oryginalność ujęcia tematu,
  11. wartości artystyczne i językowe,
  12. poprawność ortograficzna i stylistyczna,
  13. inwencja i pomysłowość prezentacji,
  14. ogólne  wrażenia estetyczne.

Część plastyczna

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych z terenu powiatu piaseczyńskiego.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie jedną pracę.
  3. Prace muszą być autorskie, wykonane samodzielnie i niepublikowane wcześniej.
  4. Praca powinna być opisana na odwrocie- imię, nazwisko , klasa, adres placówki, którą reprezentuje, imię i nazwisko oraz numer telefonu opiekuna (nauczyciela).
  5. Kryteria oceny:
  6. zgodność z tematem,
  7. oryginalność i kreatywność,
  8. walory artystyczne,
  9. umiejętność wykorzystania wybranej techniki plastycznej.

§5

WARUNKI UCZESTNICTWA

Część multimedialna konkursu

  1. Prezentacje multimedialne powinny być wykonane indywidualnie, samodzielnie i na potrzeby niniejszego konkursu. Autorem komentarza lektorskiego jest autor prezentacji.
  2. Prace powinny być odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem, gdyż Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia powstałe   w trakcie transportu pocztowego.
  3. Nadesłane prezentacje nie będą odesłane autorom, a prezentacje pozbawione narracji lektorskiej zostaną zdyskwalifikowane.

Część plastyczna

  1. Tematem konkursu plastycznego jest „Portret Ireny Sendlerowej”portret artystyczny
    z uwzględnieniem inspiracji różnymi technikami plastycznymi  i stylami w sztuce, takimi jak renesans, surrealizm, kubizm, impresjonizm itp.
  2. Prace mogą być wykonane w dowolnej technice plastycznej, w tym:
    1. Rysunek (ołówek, węgiel, tusz, pastel)
    1. Malarstwo (akwarela, akryl, farby plakatowe)
    1. Techniki mieszane.
  • Prace powinny być odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem, gdyż Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia powstałe   w trakcie transportu.
  • Format pracy: nie mniejsza niż A4 i nie większa niż A2.

§6

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Przekazując pracę na konkurs, uczestnik wyraża zgodę na ekspozycję pracy podczas wystaw organizowanych przez Organizatora konkursu, na opublikowanie pracy lub jej fragmentów na stronach i portalach internetowych. Przesłane prace staną się własnością Organizatora
    i nie będą zwracane,  a uczestnicy przekazują na rzecz Organizatora prawa autorskie do nich.
  2. Osoby biorące udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Zespół Szkół im. Ireny Sendlerowej w Tarczynie danych osobowych zgodnie  z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych  (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Każdy z uczestników ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania nazwisk, imion oraz informacji
    o uczniach biorących udział w konkursie.
  4. Informacji związanych z organizacją i przebiegiem konkursu udziela sekretariat szkoły – tel. 22 72 77 496.